520 turer fra Drammen til Sollihøgda ELEMENTER: I dag går de første lastene med tunnelvegger fra Drammen havn til Sollihøgda. Påkledningen av den 3,4 km lange E16-tunnelen kan starte.
86.000 bolter – for sikkerhets skyld 86.000 bolter, 34.000 kbm sprøytebetong og mange tusen kvadratmeter steinsprangnett sørger for at man kan kjøre trygt på ny E16 Bjørum-Skaret fra høsten 2025.
PROFF Her går brua i bakken på prosjektet E16 Bjørum-Skaret Bygger to bruer på henholdsvis 228 (nordgående) og 241 meter (sørgående) lengde.
– Første elektrisk drevne monterings-maskin for tunnelvegger Skanska har tatt i bruk landets første el-maskin for montering av tunnelvegger, melder Statens vegvesen.
PROFF Snart klart for første lag med asfalt i ny E16-tunnel Det har skjedd mye i Bukkesteinshøgdtunnelen på E16 Bjørum-Skaret etter gjennomslaget i oktober/november i fjor. Snart legges første bærelag med asfalt.
Første gjennomslag på E16 Bjørum-Skaret Det drives for fullt i fire tunnelløp. Nå er lyset sett i det ene løpet.
Skanska og Vegvesenet signerte kontrakt på over 3 milliarder kroner Statens vegvesen og Skanska Norge AS det som er Vegvesenets største kontrakt gjennom tidene (som ikke er en OPS-kontrakt) ─ E16 Bjørum-Skaret.
Skanska skal bygge E16 Bjørum-Skaret Det er nå bestemt at Skanska får bygge nye E16 fra Bjørum i Bærum til Skaret i Hole kommune.
Fire vil bygge E16 Bjørum-Skaret Fire entreprenører har sendt forespørsel om å delta i konkurransen om å bygge ny E16 mellom Bjørum og Skaret.
Konkurransen utsettes på E16 Bjørum-Skaret På grunn av Covid-19 (Korona-virus) utsetter Statens vegvesen fristen for å delta i konkurransen om å bygge ny E16 mellom Bjørum i Bærum og Skaret i Hole.
45 bedrifter på møte om prosjekt til 4,5 mrd Hele bransjen var invitert til møte om den kommende utlysningen av E16 Bjørum-Skaret i Bærum (Akershus) og Hole (Buskerud) kommuner.